Arnhem ‘de konakladık | Ren Nehri Bisiklet Turu 3.Bölüm

994

Bisiklet Turumuz yemyeşil Avrupa topraklarında devam ediyor. Bu akşam konaklayacağımız yer Arnhem. Sabah kahvaltı için kalan malzemelerimizle sandviç hazırlayıp, 9.30 civarı kampın marketinde kahve içip yola çıkıyoruz. Hava bulutlu ve arada bir ufak yağmur serpmeleri yaşanıyor.

Rhenen’ e gelince merkeze girip bir markete uğruyoruz. İçecek, yiyecek bir şeyler alıyoruz yanımıza. Yol üzerindeki loş ışıklı, hoş bir restoran’a giriyoruz yemek için. Daha biz bisikletleri dışarıda kilitlerken fena bir yağmur başlıyor. Doğru zamanda mola vermişiz. Restoranın ismi De Koning Van Denemarken, Hamburger’i nefis.

2.Dünya savaşında şehri ikiye bölen köprüsü ile kritik öneme sahip yerlerden biriymiş. Akşam kamp kuracağımız yeri tam olarak netleştiremedik. Arnhem’den sonra epey bir yol gitmeden kamp alanı yok. Birkaç aperatif tırmanışın ardından Arnhem’e girince nehir kenarındaki mekanlardan birinde bira içelim diyoruz fakat beğendiğimiz sıcak görünen mekanın soğuk işletmecisi bisikletleri park edebileceğimiz uygun bir yer gösteremediği için oradan vazgeçip, şehir içine bakıyoruz.

arnhem koprusu hollanda bisiklet turu

Biraz dolaştıktan sonra 20 kişilik gibi görünen ama içinde çok daha fazla insanın bira içip eğlendiği çok sempatik bir barda mola veriyoruz. Müşterilerin tamamı orta yaş ve üzerinde, içeride yoğun bir gürültü var, barmen biraları yetiştiremiyor kalabalığa.

Biralarımızı yudumlarken, yan masada oturanlar iletişime geçiyor, nereden geliyoruz, nereye gidiyoruz v.s. derken, kamp alanı soruyoruz. Yeni açılmış bir kamp yeri tavsiye ediyor, tam olarak emin değiller ama deneyelim diyoruz.

Vedalaşıp yola çıktıktan sonra yola çıkıyoruz. Bugün epey yorulduk, enerji bitmek üzere, kalan az enerji ile zorlukla günün son yokuşunu çıkıyorum. Yolda çantamda kalan son enerji verici waffle’ları da uçuruyorum. Kamp yerine ulaşıyoruz, yine ağaçlık alan içerisinde, çok güzel bir kamp alanı. Çok düzenli ve her yerde işaretler, yol gösteren levhalar var. Yetkili kişiye ücretleri ödüyoruz, bilgi alıyoruz, kamp haritasında konaklayacağımız yeri gösteriyor. Karavanları geçtikten sonra geniş bir bölgede çadırlarımızı kuruyoruz.

arnhem kamp alani hollanda bisiklet turu

Akşamları hava oldukça serin. Duş alıp, içlik – polarları giydikten sonra çadırlarımızın yanındaki ağaç masalarda bira içip sandviçlerimizi yiyoruz ve bir akşam daha yıldızların hemen altında sona eriyor.

ikinci kamp alani arnhem

Yorum yaz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.