Efes gezimiz ve Söke’de çadır kampımız | Bisikletle Bodrum 2.Bölüm

950

Oteldeki kahvaltının ardından toparlanıp bisikleti yola çıkmaya hazır hale getiriyoruz. Hedef Efes.. Bulunduğumuz yere 3 km. uzaklıkta. Kısa sürede Efes’e ulaşıyoruz, kişi başı 10 ytl ayak bastı parası ödüyoruz ve içerideyiz. Bisikletleri, girişteki görevlilerinin tavsiyesi üzerine jandarma kulubesinin karşısındaki demirlere bağlıyoruz.

Efes’te gezinenlerin yarısı turist, yarısı da ilkokul öğrencileri. Etrafta Efeslilerin zamanından kıyafetler giymiş tiyatrocular dolaşıyor. Efesli gibi geziniyorlar. Güzel fikir. Topkapı sarayında girişte yeniçeri kıyafeti giymiş tipler dolaşmalı, haremde de cariyeler. 🙂

Bana göre Efes’teki en ilginç yer, o zamanlar tuvalet olarak kullanılan mekan. Üst sınıftan insanların toplantılarını yaptıkları, sosyal buluşma mekanı…Grup halinde sohbet ederek işinizi görebiliyorsunuz..Bu sırada köleleriniz size müzik çalıyor. Mekanın ortasında da kötü kokuları bastırması için kokulu çiçekler yetiştiriliyor. (Bu bilgileri japon turistlere tuvaletin amacını anlatan bir rehberden dinledik)

İçerideki binalardan birinin köşesi delinmiş ve bir zamanlar hırsızlık gibi suçlardan dolayı yakalananlar bu delik olan yere bağlanıp halka teşhir ediliyormuş. (hapishane doluymuş ve hapse tıkmaktansa teşhir etmeyi uygun bulmuşlar)

Efes’in büyük bölümünü gezindikten sonra tekrar yola çıkıyoruz. Bisikletlerimiz hala yerinde. Bu tip gezilerde en çok düşündüğünüz şeylerden biri bisikletinizi bıraktığınız yerde bulamamak. Neyse ki başımıza böyle birşey gelmedi.

Çıkışımız öğleden sonrayı buldu, yine planlanandan geride gidiyoruz. Üstelik dün başımıza bela olan rüzgar ile bugünde uğraşıyoruz..Kuşadasına yaklaşınca görünen tırmanışların olduğu yere kadar rüzgar kendisini eksik hissettirmiyor sağolsun. Ağır ağır gitmek zorunda kalıyoruz.

Kuşadasına yaklaşılan bölgede sıkı tırmanışlar var. Fakat tepeye ulaştığınızda manzara harika. İniş kısmı daha da harika. Muhteşem bir manzarayı izleyerek hızla iniyoruz. Yemek yiyecek biryerlere bakıyoruz ve deniz kıyısındaki lokantalardan birinde deniz ürünleriyle karnımızı doyuruyoruz. Garson İsmail ile kısa bir sohbetimiz oluyor. Gaziantepli, 32 yaşında. Beşiktaşta kokoreççilik yapmış. Alanya’da otel de çalışırken işe bisikletle gider gelirmiş.

Yola çıktığımızda saat 16.00 yı geçiyor ve Söke’ye hava kararmadan ulaşabilmemiz için yine koşturmamız gerekecek. Yol üstündeki Tansaş’dan konserve ton balığı alıyoruz akşam için. Yaklaşık 30 km. var ve yolun son kısmı uzun bir tırmanış. 4-5 km. lik bir tırmanıştan sonra Söke den önceki son tepedeyiz. Oksijen bol, görüntü muhteşem. Kıvanç etrafta bir yerde konaklamamızı öneriyor fakat bu yükseklikte sabahlarsak muhtemelen donarız çadırda. İnişe geçiyoruz ve turun en hızlı ve uzun inişlerinden biri gerçekleşiyor.

Söke girişinde gördüğümüz odun ekmeği satan bir fırından ekmek , yandaki lokantadan gazoz almak istiyoruz. İkisinin de sahibi aynı kişiymiş. Kendisi Rizeliymiş, 2 hafta once göçmüşler Söke’ye. Ekmekleri hediye ediyor ve akşam çaya davet ediyor. Çadır kurabileceğimiz bir yer soruyoruz ve biraz ilerideki Jandarma karakolunun karşısındaki çayırlık alanı gösteriyor. Gidip kapıdaki nöbetçi jandarmalara soruyoruz fakat izin alamayacağımızı söylüyorlar. Biz de Otoban’a çıkan Didim yoluna saparak biraz ilerliyoruz. Soldaki yollardan birine giriyoruz, tekrar bir yerlere girip bir dereden geçiyoruz ve sonunda ıssız ağaçlık ve kimsenin rahatsız etmeyeceğini düşündüğümüz bir alana ulaşıyoruz. Hava kararmak üzere, tahminimizden erken geldik. Hemen malzemeleri çıkarıp çadırlarımızı kuruyoruz.

Kıvanç’ı benim çadırıma yemeğe davet ediyorum ve beni kırmıyor sağolsun. Tansaş’dan aldığımız ton balıklarını gazozlarla birlikte midemize indiriyoruz. Karanlık oldu ve yapacak birşey yok. Saat 21:48.. Etraf ıssız. Yatıp uyuyoruz. Daha doğrusu uyumaya çalışıyoruz. Zira çadırı eğimli bir zemine kurmuşuz ve zeminde pek düz sayılmaz. Döne döne yarı uyuyorum, yarı uyumuyorum…  Mayıs 2006

2.gün sonu

Toplam km: 49
En yüksek hız: 55

Yorum yaz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.